Saturday, December 27, 2008

Sumbu Badak dan Delima Merah( batu bukit)



Assalamualaikum th, Sambungan drp maklumat yg saya berikan sebelum ini yakni mengenai sumbu badak jadi batu dan batu delima merah bukit. khasiat batu sumbu badak ini paling utamanya sebagai penawar bisa paling ampuh. saya pernah melihat anak kepada pemain ular yg membuat persembahan di hadapan umum. kank-kanak ini umurnya 11 tahun membuat persembahan yg tiba-tiba dipatuk oleh ular yg dimainkanya yakni seekor ular tedung selar sepanjang hampir 2 meter setengah. bayangkan bisa ular berkenaan yg meresap ke tangan kanak-kanak itu jika tidak segera dibawa kehospital dlm 20 minit boleh bawa maut. tatapi bapanya seorang pemain ular jg penjual ubat, dgn segera melekatkan batu sumbu badak kebahagian yg dipatuk ular tadi.


orang ramai jadi panik melihat peristiwa tersebut tetapi bapa kanak2 itu dgn tenang berusaha memulihkan anaknya. Saya telah berjumpa bapa kanak-kanak itu dihari lain dan bertanyakan peristiwa yg berlaku masa anaknya dipatuk ular. beliau menelaskan anaknya terus pulih tanpa ke hospital selepas batu sumbu badak dilekatkan dibahagian patukan yang menyedut keluar semua bisa ular tedung selar tersebut. jika kita basahkan jari dan pegang batu sumbu badak ini, kita akan merasai kuasa sedutan pada jari. itulah khasiatnya yg utama bagi batu ini, yang asalnya sumbu badak tertanam beratus-ratus tahun di perut bumi sehingga berubah jadi bahan fosil batu.
Batu Delima merah bukit

inilah rupanya batu delima merah (batu bukit) yang dijumpai disebuah bukit di indonesia. warna merahnya tidak seperti ruby biasa (warna merah lembut) dengan akar batunya pd bahagian dalam batu amat cantik. inilah kali pertama saya jumpa batu jenis ini. khasiatnya saya sedikit kabur tetapi sedikit yg saya tahu khasiat yg paling utamanya ialah kekuasaan dan bangkitkan aura kewibawaan. inilah diantara koleksi batu yg paling saya sayang, Ruby burma biasa kita lihat dan boleh kita dapati dgn wang ringgit tetapi ruby bukit ini tiada dipasaran, tidak dapat dibeli walaupun kita ada wang yg banyak. Wallhualam.

No comments: