Monday, December 1, 2008

Selamat Meyambut Hari Raya Idul Adha

Askm. selamat diucapkan kepada bakal-bakal tetamu Allah yang akan berangkat ke tanah suci menunaikan fardhu haji. semoga mendapat haji yang mabrur.

Idul Adha tahun ini saya awal-awal lagi sudah ada dikampung, seronok menyambut raya haji ini di kg kerana amat meriah macam hari raya puasa jg. saya telah membuat tempahan awal-awal lagi untuk melaksanakan ibadah korban, satu bahagian sahaja. semoga niat dan amal kita walau sikit asal yg ikhlas diteriama oleh yang Maha Menciptakan sekalian makhluk.

pada kali ini saya tidak ingin meyentuh soal batu cincin, saya sekadar ingin memberikan suatu madah seperti dibawah, semoga dapat menarik kita berfikir.

kapankah waktu lagi aku terus terhijab berlapis-lapis
sedang rindunya hati ini untuk mengetuk pintu hakikat
alangkah indahnya dunia, menarik dan membelaiku hingga tertarik
lantas tenggelamlah aku dalam keindahan setiap masa
lalu mana ada lagi fikiran dan rindu utk mengenal hakikat insan?

No comments: